close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דיבור על ליל הכלולות

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
כהתשריתשעד29/09/2013

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני וארוסתי בע"ה עומדים להתחתן עוד פחות משבועיים. ארוסתי בחורה צדיקה והיא מאוד מאוד תמימה בקשר לנושא של יחסי האישות. (היא יודעת מה קורה בכללי "מה נכנס לאיפה", אך לא את כל התהליך וכו') ב"ה היא עוברת הדרכה עם בחורה רצינית והן מאוד פתוחות ומדברות על הכל בגלוי. דיברנו על עניין ליל הכלולות והיא העלתה חששות (מובנות) מקיום יחסים מלאים באותו לילה. היא מעדיפה לחכות יום אחד ולבוא לזה קצת יותר בשלה אחרי התנסות ראשונית במגע בלילה הראשון. **יש לציין שאנחנו מאוד פתוחים אחד עם השני ולא מתביישים לדבר על דברים. וכמובן שכאשר עושים זאת אז משתדלים בכובד ראש ובצורה רצינית. 1. ישנם כל מיני 'חורים' שנשארו לה לגבי התהליך שקורה בין בני זוג (מה קורה לפני, אחרי וכד').. האם מותר לנו מעט לדבר על זה שאסביר לה מה קורה בצורה כללית? כמובן בצורה צנועה. וזאת על מנת שנוכל להחליט מה 'כן' לעשות בלילה הראשון... (שהרי כדי שתהיה התקדמות מסויימת לקראת יחסים מלאים, צריך להתחיל במשהו וחשוב שהיא תדע מה בערך לצפות, איך זה הולך לקרות וכד') 2. שאלתי השניה היא, האם בכלל מותר לעשות משהו אם בסופו של דבר איננו מגיעים לביאה גמורה? כוונתי דווקא לפעמים הראשונות, שבהם מן הסתם הגבר מגיע לשפיכה די מהירה כי אלו ההתנסויות הראשונות שלו. לכן, אם איננו מגיעים לביאה גמורה- בטוח יהיה מצב שבמהלך הנגיעות וכו' יצא מעט נוזל (אינני יודע אם זה ממש זרע). לכן.. האם זה מותר? האם זה בכלל רצוי? אני ממש לא רוצה לחטוא בשז"ל אחרי חתונה! לכן אני כ"כ חושש מכך. אך מצד שני ארוסתי צריכה לעבור תהליך מסויים כדי שנעשה זאת בצורה נכונה. תודה מראש

תשובה:

השאלה הזו די מורכבת, ולא ממש הבנתי למה אתה מתכוון בדיבור. בא נאמר שלדבר על עצם העניין בכלליות וכן להזכיר את החששות והפחדים וכדומה זה בהחלט רצוי, אבל אני לא חושב שבשלב זה ראוי שאתה תפרט לה מה עתיד לקרות בכל השלבים, זה בודאי משהו שיש בו משום גירוי של שניכם... ולכן רצוי לדבר על התהליך, על הפחד, על מה שעתיד לקרות באופן כללי, אבל לא על השלבים. את זה ניתן להשאיר לאחרי החתונה.
לגבי השאלה השניה, באופן עקרוני רבים מאוד מהגדולים ומהפוסקים מאוד מסתייגים מהתופעה של דחיית הביאה הראשונה באופן מודע, יש בכך את הסיבות שאמרת (גירוי של הגבר שלא בא לסיפוק שודאי יביא לזרע לבטלה, כי הוא באמתך לא רגיל) ועוד... אולם יש בכל גם משמעות הלכתית מסויימת. לכן, אני לא ממש ממליץ להגיע להחלטה מודעת שלא לקיים יחסים בלילה הראשון. אולם, חשוב שלדעת שרוב רוב של החתנים "לא מצליחים" בלילה הראשון ולכן זה כמעט תמיד נמשך כמה לילות, לעיתים נדירות מאוד זה נגמר בלילה הראשון... כמובן שצריך למרוח את הזמן ככל הניתן (ולכן גם צריך לשמור כוחות בחתונה עצמה ולא להגיע מותשים), ולכן החלטה כזו היא גם בעייתית, כי צריך לנצל את הזמן שבו מותרים ואפשר עדיין לנסות. התהליך צריך להיות בלילה הראשון, עם כל ההכנותצ האפשריות, אבל השאיפה צריכה להיות להגיע לעניין. אבל, כפי שאמרתי, ככל הנראה זה לא יקרה... כך שממילא יהיה עוד זמן. ואז, החתן כמובן מגיע להוצאת זרע, אבל לא לבטלה, כי זה עם אשתו, למרות שאין עדיין ביאה גמורה.

תשובות נוספות בנושא-
פרישה אחרי תשמיש
באופן עקרוני לא לוקח כמה דקות בין מיתת האיבר לפליטה, זה עניין של שניות ברוב רובם של המקרים, אלא אם כן יש גירוי נוסף ולכן הזמן מקביל. אכן, אסור לפרוש בחיות, אלא כאשר רפוי
מקום הערווה
מצד אחד זה נראה חיובי שזה מבובל, כי בהחלט מדובר על נושאים שבהם "עיקר הדין" הוא לא ממש מוגדר והוא יכול להיות שונה ממקרה למקרה ומאדם לאדם, ועם התשובות השונות נותנות את ההתייחסות הנכונה...
1. ראיה כוללת מותרת לדעתי, למשל במקלחת.
2. לכוון את האיבר, דבר זה התירו חלק מהפוסקים בלילה הראשון לדוגמא, אבל אם אין בעיה מיוחדת אני לא ממש רואה צורך, וכן לא רואה איך זה עוזר מעשית, כי זה לא ממש אפשרי להסתכל ולכוון באותו זמן, אם כואב, זה תלוי במקרה, כמובן, מה כואב ואיך וכמה... לגבי גילוח- לענ"ד לא.  
3. בהחלט כן.
4. נישוק שלא באותו מקום ממש (פתח הנרתיק), מותר באופן ארעי, עם תחתון לענ"ד מותר.
סיפוק מיני לאישתי
אם מדובר ממש על פתח הנרתיק, זה אסור, ואני לא חושב שניתן להתיר את זה לאחר שחז"ל קבעו שזה דבר אסור. אם מדובר על איזור הדגדגן, זה אפשרי, בתנאי שלא מדובר על משהו קבוע אלא על דבר שקורה במקריות פעם בכמה זמן.
מין אוראלי לאישתי
למה הכוונה "יורד לה"? לא ממש הבנתי
בינו לבינה
א. כפי שעניתי לך בתשובה קודמת זה לא מוגדר אותו מקום ממש.
ב.  זה כן מוגדר, אבל יש בזה נקודה נוספת של סוג של חוסר צניעות ושל בעייתיות יותר גדולה מבחינת עצם התנוחה, זה רק לדעתי. לכן אני עונה שזה נמותר כמו כל תנוחה אחרת, אבל לא רצוי.
ג. כן, מותר.
ד. כי רק זרע נחשב כהוצאת זרע לבטלה וזה לא זרע.  
בינו לבינה
לגבי עמידה- זה יותר קרוב לשאר התנוחות, כלומר- אני לא יכול לומר שזה ממש אסור. זה דומה לשאר- לא הכי רצוי אבל לא אסור.
אני כמובן לא זוכר את כל התשובות שכתבתי בעניין לפרטיהן, אבל נראה לי שאי אפשר לומר שפליטה בפי הטבעת היא יותר טובה משאר תנוחות, כל עוד זה בנרתיק זה כמעט תמיד יותר טוב. לגבי עצם העניין של פליטה תנוחות, כפי שכבר כתבתי זה לא הכי רצוי, אבל אם זה ממש חשוב לך, אני לא אומר שזה אסור. בכל מקרה לא רצוי שזה יהיה בדרך קביעות אלא יותר בדרך ארעאי מידי פעם.
ליקוק באיזור הוא קצת יותר קשה, אבל אם זה לא ממש בנרתיק ובאיזור הקרוב אליו זה אפשרי, אם כי אני מדגיש שזה דבר שצריך להמעיט בו, יותר בעייתי מנושא התנוחות. אני סבור שיש מעט הבדל בין ליקוק לנשיקה כי נשיקה היא יותר קצרה ומקרית ופחות יש סיכוי למאיסות...
לגבי ההסתכלות בזווית שציינת, אני סבור שזה בסדר ואין עם זה בעיה.
לגבי הנוזל- מה שאסור לפלוט זה זרע, ואילו הנוזל הזה אינו זרע אלא חומר סיכה ראשוני.